ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣΑλεξάνδρα Γεωργίου
ΜΕΡΙΔΕΣΜερίδες: 1 ΗΛΙΚΙΑ,
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΧΡΟΝΟΣ40 λεπτά
Υλικά
 30 g στήθος ή μπούτι κοτόπουλο
 20 g ρεβίθια (ιδανικά αποφλοιωμένα)
 15 g πλιγούρι
 15 g καρότο
 2 κ.γ. χυμό λεμόνι
 2 κ.γ. ελαιόλαδο
 2 κ.σ. νερό
Εκτέλεση
1

Τοποθετείστε το πλιγούρι σε σουρωτήρι κάτω από τρεχούμενο νερό ώστε να ξεβγαλθεί καλά. Στη συνέχεια τοποθετείστε το σε μια κούπα και προσθέστε 3 κ.σ. καυτό νερό (από βραστήρα) και αφήστε το στην άκρη για 10-15 λεπτά μέχρι να φουσκώσει και να απορροφήσει όλο το νερό.

2

Καθαρίστε και ψιλοκόψτε το καρότο.

3

Γεμίστε μια κατσαρόλα με νερό και αφήστε το να βράσει. Προσθέστε τα ρεβίθια και βράστε τα για τουλάχιστον 40 λεπτά. Στη συνέχεια προσθέστε το καρότο και το κοτόπουλο ψιλοκομμένο και συνεχίστε το βράσιμο για τουλάχιστον άλλα 10 λεπτά, μέχρι να μαλακώσουν.

4

Στραγγίστε και κρατήστε το νερό τους σε ένα μπολ. Προσθέστε το πλιγούρι, τον χυμό λεμονιού, το ελαιόλαδο και περίπου 2 κ.σ. από το νερό που κρατήσατε στα υλικά που έχετε ήδη βράσει.

5

Πολτοποιήστε όλα τα υλικά μέχρι να αποκτήσει το μείγμα την υφή που θέλετε, χρησιμοποιώντας λίγο νερό από το βράσιμο που έχετε φυλάξει, εάν χρειαστεί.

Καλή απόλαυση!

Θρεπτική Ανάλυση

Μερίδες: 1


Αξία ανά μερίδα
Θερμίδες 228
% Ημερήσια Αξία*
Ολικά Λιπαρά 10.2g16%
Υδατάνθρακες 21.2g8%
Φυτικές Ίνες 3.7g15%
Πρωτεΐνη 132g264%

Βιταμίνη Α 100%
Βιταμίνη Β6 100%
Χαλκός 70%

* Η κάλυψη των ημερήσιων αναγκών του βρέφους ενδέχεται να διαφέρει ανά ηλικία.

Nutri-tip

Ο συνδυασμός οσπρίου (ρεβίθια) με σιτηρό (πλιγούρι) οδηγεί στο σχηματισμό μιας πλήρους πρωτεΐνης, πόσο μάλλον όταν συνδυάζεται και με μια ζωική πηγή, όπως το κοτόπουλο. Το συγκεκριμένο γεύμα προσφέρει όλη την ποικιλία των αμινοξέων που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός για να αναπτυχθεί, ενώ η υψηλή συγκέντρωση σε φυτικές ίνες βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του γαστρεντερικού και στο αίσθημα κορεσμού και πληρότητας. Συνδυάζοντας ποικιλία τροφίμων από διάφορες κατηγορίες (κρέας, όσπριο, σιτηρό, λαχανικό) εξασφαλίζουμε την παροχή ποικιλίας βιταμινών και μετάλλων και σε επαρκείς ποσότητες ώστε να καλύπτονται πλήρως οι ανάγκες των βρεφών.

ShareTweetSave

Δείτε τις νέες μας συνταγές...

ΡεβιθοκεφτέδεςBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Οι ρεβιθοκεφτέδες, όπως και όλοι οι κεφτέδες που περιέχουν λαχανικά και όσπρια, αποτελούν μια συμπυκνωμένη πηγή θρεπτικών συστατικών. Μέσα τους μπορούμε να κρύψουμε αλεσμένα όλα εκείνα τα πολύχρωμα λαχανικά με ιδιαίτερη γεύση που συνήθως απορρίπτουν τα παιδιά, αποκτώντας μια παιχνιδιάρικη και πιο οικεία προς εκείνα όψη, η οποία βοηθά στο να γίνουν πιο εύκολα αποδεκτά. Για μεγαλύτερες ηλικίες μπορούν να προστεθούν και άλλα λαχανικά στη συγκεκριμένη συνταγή, όπως πιπεριές και καρότο, αυξάνοντας την περιεκτικότητα των κεφτέδων σε βασικές βιταμίνες όπως η C και η Α.
ΜπανανοπαγωτόBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Η συνταγή αυτή, αν και πάρα πολύ απλή, μπορεί να αποτελέσει τη βάση για πολύ ενδιαφέροντα επιδόρπια που θα ξετρελάνουν μικρούς και μεγάλους. Χωρίς γλυκαντικά και λίπος, μόνο με τη γλυκιά γεύση της ώριμης μπανάνας, δημιουργούμε μια βάση παγωτού και στη συνέχεια αφήνουμε τη φαντασία και τις γευστικές μας προτιμήσεις να μας καθοδηγήσουν ώστε να ετοιμάσουμε νόστιμα και ενδιαφέροντα «παγωτά». Για παιδιά άνω του έτους, μπορούμε να προσθέσουμε και λίγο μέλι στη συνταγή για ένα ακόμα πιο γλυκό αποτέλεσμα!
Γρανίτα καρπούζι-φράουλαBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή μελιού και μόνο με τα φυσικά σάκχαρα των φρούτων, οι υγιεινές αυτές γρανίτες αποτελούν μια ιδανική πηγή δροσιάς και γλυκιάς γεύσης για τις ζεστές καλοκαιρινές μέρες. Πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, μπορούν να αποτελέσουν μια θρεπτική εναλλακτική της κλασικής φρουτόκρεμας. Παράλληλα, είναι ιδανικές για τα βρέφη εκείνα που βγάζουν δοντάκια, καθώς προσφέρουν προσωρινή ανακούφιση και κατευνασμό του πόνου.
Porridge βρώμης με κάστανοBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Δυναμωτικός χυλός βρώμης, ιδανικός ιδιαίτερα σε βρέφη χαμηλού βάρους, καθώς το κάστανο αποτελεί συγκεντρωμένη πηγή υδατανθράκων, άρα και ενέργειας. Μια εύκολη συνταγή για να εισάγετε το κάστανο στη διατροφή των βρεφών, ως σνακ αλλά και για βραδινό τις κρύες μέρες του χειμώνα!

Ingredients

Υλικά
 30 g στήθος ή μπούτι κοτόπουλο
 20 g ρεβίθια (ιδανικά αποφλοιωμένα)
 15 g πλιγούρι
 15 g καρότο
 2 κ.γ. χυμό λεμόνι
 2 κ.γ. ελαιόλαδο
 2 κ.σ. νερό

Directions

Εκτέλεση
1

Τοποθετείστε το πλιγούρι σε σουρωτήρι κάτω από τρεχούμενο νερό ώστε να ξεβγαλθεί καλά. Στη συνέχεια τοποθετείστε το σε μια κούπα και προσθέστε 3 κ.σ. καυτό νερό (από βραστήρα) και αφήστε το στην άκρη για 10-15 λεπτά μέχρι να φουσκώσει και να απορροφήσει όλο το νερό.

2

Καθαρίστε και ψιλοκόψτε το καρότο.

3

Γεμίστε μια κατσαρόλα με νερό και αφήστε το να βράσει. Προσθέστε τα ρεβίθια και βράστε τα για τουλάχιστον 40 λεπτά. Στη συνέχεια προσθέστε το καρότο και το κοτόπουλο ψιλοκομμένο και συνεχίστε το βράσιμο για τουλάχιστον άλλα 10 λεπτά, μέχρι να μαλακώσουν.

4

Στραγγίστε και κρατήστε το νερό τους σε ένα μπολ. Προσθέστε το πλιγούρι, τον χυμό λεμονιού, το ελαιόλαδο και περίπου 2 κ.σ. από το νερό που κρατήσατε στα υλικά που έχετε ήδη βράσει.

5

Πολτοποιήστε όλα τα υλικά μέχρι να αποκτήσει το μείγμα την υφή που θέλετε, χρησιμοποιώντας λίγο νερό από το βράσιμο που έχετε φυλάξει, εάν χρειαστεί.

Καλή απόλαυση!

Κοτόπουλο με ρεβίθια και πλιγούρι