ΡεβιθοκεφτέδεςBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Οι ρεβιθοκεφτέδες, όπως και όλοι οι κεφτέδες που περιέχουν λαχανικά και όσπρια, αποτελούν μια συμπυκνωμένη πηγή θρεπτικών συστατικών. Μέσα τους μπορούμε να κρύψουμε αλεσμένα όλα εκείνα τα πολύχρωμα λαχανικά με ιδιαίτερη γεύση που συνήθως απορρίπτουν τα παιδιά, αποκτώντας μια παιχνιδιάρικη και πιο οικεία προς εκείνα όψη, η οποία βοηθά στο να γίνουν πιο εύκολα αποδεκτά. Για μεγαλύτερες ηλικίες μπορούν να προστεθούν και άλλα λαχανικά στη συγκεκριμένη συνταγή, όπως πιπεριές και καρότο, αυξάνοντας την περιεκτικότητα των κεφτέδων σε βασικές βιταμίνες όπως η C και η Α.
ΜπανανοπαγωτόBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Η συνταγή αυτή, αν και πάρα πολύ απλή, μπορεί να αποτελέσει τη βάση για πολύ ενδιαφέροντα επιδόρπια που θα ξετρελάνουν μικρούς και μεγάλους. Χωρίς γλυκαντικά και λίπος, μόνο με τη γλυκιά γεύση της ώριμης μπανάνας, δημιουργούμε μια βάση παγωτού και στη συνέχεια αφήνουμε τη φαντασία και τις γευστικές μας προτιμήσεις να μας καθοδηγήσουν ώστε να ετοιμάσουμε νόστιμα και ενδιαφέροντα «παγωτά». Για παιδιά άνω του έτους, μπορούμε να προσθέσουμε και λίγο μέλι στη συνταγή για ένα ακόμα πιο γλυκό αποτέλεσμα!
Γρανίτα καρπούζι-φράουλαBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή μελιού και μόνο με τα φυσικά σάκχαρα των φρούτων, οι υγιεινές αυτές γρανίτες αποτελούν μια ιδανική πηγή δροσιάς και γλυκιάς γεύσης για τις ζεστές καλοκαιρινές μέρες. Πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, μπορούν να αποτελέσουν μια θρεπτική εναλλακτική της κλασικής φρουτόκρεμας. Παράλληλα, είναι ιδανικές για τα βρέφη εκείνα που βγάζουν δοντάκια, καθώς προσφέρουν προσωρινή ανακούφιση και κατευνασμό του πόνου.
Porridge βρώμης με κάστανοBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Δυναμωτικός χυλός βρώμης, ιδανικός ιδιαίτερα σε βρέφη χαμηλού βάρους, καθώς το κάστανο αποτελεί συγκεντρωμένη πηγή υδατανθράκων, άρα και ενέργειας. Μια εύκολη συνταγή για να εισάγετε το κάστανο στη διατροφή των βρεφών, ως σνακ αλλά και για βραδινό τις κρύες μέρες του χειμώνα!
Smoothie με ακτινίδιο και μπανάναBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Το γνωρίζατε ότι το ακτινίδιο είναι ένα φρούτο πολύ πλούσιο σε βιταμίνη C; Ένα μόνο ακτινίδιο υπερκαλύπτει τις ημερήσιες ανάγκες των βρεφών σε αυτή την τόσο σημαντική βιταμίνη για το ανοσοποιητικό τους! Στο συγκεκριμένο smoothie, συνδυάζεται με το γάλα καρύδας, μια εξαιρετική πηγή ασβεστίου, για μια εξαιρετική ενίσχυση της ανάπτυξης των μικρών μας φίλων!
Γιαουρτοκρέμα πεπόνι & βερίκοκοBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Μια δροσερή και γλυκιά επιλογή για να απολαύσουν οι μικροί μας φίλοι το πεπόνι. Πλούσιο σε βιταμίνη C,τo πεπόνι προσφέρει δροσιά και ενυδάτωση καθώς αποτελείται περίπου κατά 90% από νερό! Με φυσική γλυκιά γεύση, κερδίζει εύκολα την προτίμηση των μικρών μας φίλων, ενώ σε συνδυασμό και με το γιαούρτι αναβαθμίζεται σε θρεπτική αξία, παρέχοντας πρωτεΐνη αλλά και ασβέστιο.
Κρέμα αβοκάντο & μπανάναBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Το αβοκάντο αποτελεί μια από τις πιο θρεπτικές επιλογές για τα βρέφη. Είναι εύκολο στην προετοιμασία του, πλούσιο σε ίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά που υποστηρίζουν την πέψη και την καλή λειτουργία του γαστρεντερικού. Παράλληλα, το αβοκάντο βοηθά στην ανάπτυξη του εγκεφάλου των βρεφών, που πραγματοποιείται και ολοκληρώνεται κατά τα πρώτα δύο χρόνια ζωής., καθώς είναι πλούσιο σε καλά λιπαρά. Αποτελεί, επίσης, εξαιρετική πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β που υποστηρίζουν την ανάπτυξη.
Γαρίδες με κριθαράκι και πιπεριέςBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Η γαρίδα, όπως και τα υπόλοιπα θαλασσινά, συστήνεται να έχει εισαχθεί στη διατροφή των βρεφών μέχρι την ολοκλήρωση του 1ου έτους. Η σύσταση αυτή ισχύει για την πλειονότητα των τροφών, με έμφαση στα πιο αλλεργιογόνα, καθώς οι πιο πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η εισαγωγή τους προ του έτους δρα προστατευτικά έναντι της εμφάνισης των αντίστοιχων αλλεργιών. Η γαρίδα αποτελεί πολύ καλή πηγή ω-3 λιπαρών οξέων που βοηθούν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του βρέφους, ενώ, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα θαλασσινά, έχουν τη μικρότερη συγκέντρωση βαρέων μετάλλων. Ιδανικά μέχρι την ηλικία του ενός έτους, η γαρίδα καλό θα είναι να δίνεται σε πολτοποιημένη ή ψιλοκομμένη μορφή, καθώς λόγω της υφής της δυσκολεύει τα βρέφη στη μάσηση και την κατάποση.
Σολομός με ρεβίθια και σπανάκιBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Ο εγκέφαλος των βρεφών όταν γεννιούνται συνεχίζει να αναπτύσσεται μέχρι να ολοκληρωθεί ο σχηματισμός του περί τα 2 έτη ζωής. Έως τότε, τα βρέφη έχουν υψηλές ανάγκες σε διαιτητικό λίπος, και ιδιαίτερα στα ευεργετικά ω-3 λιπαρά οξέα. Μια εξαιρετική πηγή ω-3 λιπαρών οξέων είναι τα πλούσια σε λίπος ψάρια, όπως ο σολομός. Συνεπώς, συνταγές όπως η συγκεκριμένη προσφέρουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στο βρέφος για την ανάπτυξη του εγκεφάλου του. Το διαιτητικό λίπος που περιέχεται στη συγκεκριμένη συνταγή βοηθά στην καλύτερη απορρόφηση των λιποδιαλυτών βιταμινών (A,D,E,K) που περιέχονται στα τρόφιμα. Ιδανικά, εναλλάσσουμε το είδος του ψαριού που προσφέρουμε κάθε φορά στο βρέφος ώστε να υπάρχει ποικιλία, καθώς η τακτική κατανάλωση μεγάλων ψαριών όπως ο σολομός μπορεί να επιβαρύνουν το βρεφικό οργανισμό, λόγω των βαρέων μετάλλων που ενδέχεται να περιέχουν.
ΓκασπάτσοBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Μια πολτοποιημένη εκδοχή της δικής μας χωριάτικης σαλάτας, δίνει την ευκαιρία στα βρέφη να απολαύσουν τη δροσιά, την πλούσια γεύση, τα αρώματα και τα έντονα χρώματα των καλοκαιρινών λαχανικών. Απλή και χαμηλή σε θερμίδες, αλλά πλούσια σε θρεπτική αξία, η συγκεκριμένη συνταγή καλύπτει το 100% των αναγκών των βρεφών σε βιταμίνη C και Κ. Οι βιταμίνες αυτές ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και υποστηρίζουν την εύρυθμη λειτουργία του αιμοποιητικού συστήματος. Για την διαμόρφωση ενός πλήρους γεύματος, ιδανικά συνδυάζεται με κάποια πηγή πρωτεΐνης όπως π.χ. κοτόπουλο ή ψάρι ή αυγό.
Κρέμα γιαουρτιού με μπανάνα και φυστικοβούτυροBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Ο συνδυασμός του γιαουρτιού με το φυστικοβούτυρο δημιουργεί ένα σνακ πλούσιο σε πρωτεΐνη, ασβέστιο και βιταμίνη Β12 που υποστηρίζουν την ταχεία ανάπτυξη των βρεφών. Τόσο το γιαούρτι όσο και οι ξηροί καρποί αποτελούν επιλογές που δεν συστήνονται για την έναρξη της εισαγωγής στερεών τροφών, αλλά θα πρέπει οπωσδήποτε να έχουν εισαχθεί μέχρι την ολοκλήρωση του 1ου έτους του βρέφους.
Χούμους με παντζάριBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Μια συνταγή πλούσια σε φυτικές ίνες που θα προστατέψει το μωράκι σας από τη δυσκοιλιότητα και θα εξασφαλίσει την καλή υγεία του γαστρεντερικού του συστήματος. Παράλληλα, με το συγκεκριμένο γεύμα το μωράκι σας εξασφαλίζει το 50% των αναγκών του σε βιταμίνη Κ, που είναι απαραίτητη για την πήξη του αίματος. Παράλληλα, το παντζάρι αποτελεί ταυτόχρονα μια πολύ καλή πηγή σιδήρου και βιταμίνης C, με τη δεύτερη να βοηθά την απορρόφηση του πρώτου. Τέλος, το τρόφιμο αυτό είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, το οποίο ακόμα αναπτύσσεται στη βρεφική ηλικία.