ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣΑλεξάνδρα Γεωργίου
ΜΕΡΙΔΕΣΜερίδες: 1 ΗΛΙΚΙΑ,
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΧΡΟΝΟΣ40 λεπτά
Υλικά
 30 g κόκκινη φακή
 20 g πλιγούρι
 20 g καρότο
 2 κ.γ. χυμό ντομάτας
 2 κ.γ. ελαιόλαδο
 4 κ.σ. νερό
Εκτέλεση
1

Τοποθετείστε το πλιγούρι σε σουρωτήρι κάτω από τρεχούμενο νερό ώστε να ξεβγαλθεί καλά. Στη συνέχεια τοποθετείστε το σε μια κούπα και προσθέστε 3 κ.σ. καυτό νερό (από βραστήρα) και αφήστε το στην άκρη για 10-15 λεπτά μέχρι να φουσκώσει και να απορροφήσει όλο το νερό.

2

Καθαρίστε και ψιλοκόψτε το καρότο. Ξεβγάλτε καλά σε τρεχούμενο νερό τη φακή.

3

Γεμίστε μια κατσαρόλα με νερό και αφήστε το να βράσει. Προσθέστε τη φακή και βράστε τον για περίπου 10 λεπτά σε μέτρια φωτιά. Στη συνέχεια προσθέστε το καρότο και συνεχίστε το βράσιμο για τουλάχιστον άλλα 10 λεπτά, μέχρι να μαλακώσουν.

4

Στραγγίστε και κρατήστε το νερό τους σε ένα μπολ. Στη μαγειρεμένη φακή και το καρότο προσθέστε το πλιγούρι, τον χυμό ντομάτας, το ελαιόλαδο και περίπου 2 κ.σ. από το νερό που κρατήσατε στα υλικά που έχετε ήδη βράσει.

5

Πολτοποιήστε όλα τα υλικά μέχρι να αποκτήσει το μείγμα την υφή που θέλετε, χρησιμοποιώντας λίγο ακόμα νερό από το βράσιμο που έχετε φυλάξει, εάν χρειαστεί. (το στάδιο αυτό μπορεί να παραληφθεί εάν το βρέφος σας έχει μεταβεί από την πολτοποιημένη υφή στα κομματάκια.

Καλή όρεξη!

Θρεπτική Ανάλυση

Μερίδες: 1


Αξία ανά μερίδα
Θερμίδες 247
% Ημερήσια Αξία*
Ολικά Λιπαρά 9.3g15%
Υδατάνθρακες 31.5g11%
Φυτικές Ίνες 3.7g15%
Πρωτεΐνη 9.4g19%

Βιταμίνη Α 100%
Θειαμίνη 70%
Βιταμίνη Β6 60%

* Η κάλυψη των ημερήσιων αναγκών του βρέφους ενδέχεται να διαφέρει ανά ηλικία.

Nutri-tip

Με το γεύμα αυτό εξασφαλίζουμε το 100% των αναγκών ενός βρέφους σε βιταμίνη Α, τα ⅔ των αναγκών του σε θειαμίνη (βιταμίνη Β1) και τα ¾ σε πυριδοξίνη (βιταμίνη Β6). Η θειαμίνη παίζει καθοριστικό ρόλο στην υποστήριξη του νευρολογικού και καρδιακού συστήματος των βρεφών, και το γεγονός ότι αποθηκεύεται μόνο για 3 εβδομάδες στον οργανισμό, καθιστά την εξασφάλισή της από την τροφή καίριας σημασίας για την ισορροπημένη ανάπτυξή τους. Η πυριδοξίνη συμμετέχει σε πληθώρα ενζυμικών αντιδράσεων στον οργανισμό, βοηθώντας στον μεταβολισμό των θρεπτικών συστατικών που λαμβάνουμε από την τροφή, ενώ της έχουν αποδοθεί αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις δράσεις, ενώ υποστηρίζει τόσο το νευρικό όσο και το ανοσοποιητικό σύστημα των βρεφών.

ShareTweetSave

Δείτε τις νέες μας συνταγές...

ΡεβιθοκεφτέδεςBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Οι ρεβιθοκεφτέδες, όπως και όλοι οι κεφτέδες που περιέχουν λαχανικά και όσπρια, αποτελούν μια συμπυκνωμένη πηγή θρεπτικών συστατικών. Μέσα τους μπορούμε να κρύψουμε αλεσμένα όλα εκείνα τα πολύχρωμα λαχανικά με ιδιαίτερη γεύση που συνήθως απορρίπτουν τα παιδιά, αποκτώντας μια παιχνιδιάρικη και πιο οικεία προς εκείνα όψη, η οποία βοηθά στο να γίνουν πιο εύκολα αποδεκτά. Για μεγαλύτερες ηλικίες μπορούν να προστεθούν και άλλα λαχανικά στη συγκεκριμένη συνταγή, όπως πιπεριές και καρότο, αυξάνοντας την περιεκτικότητα των κεφτέδων σε βασικές βιταμίνες όπως η C και η Α.
ΜπανανοπαγωτόBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Η συνταγή αυτή, αν και πάρα πολύ απλή, μπορεί να αποτελέσει τη βάση για πολύ ενδιαφέροντα επιδόρπια που θα ξετρελάνουν μικρούς και μεγάλους. Χωρίς γλυκαντικά και λίπος, μόνο με τη γλυκιά γεύση της ώριμης μπανάνας, δημιουργούμε μια βάση παγωτού και στη συνέχεια αφήνουμε τη φαντασία και τις γευστικές μας προτιμήσεις να μας καθοδηγήσουν ώστε να ετοιμάσουμε νόστιμα και ενδιαφέροντα «παγωτά». Για παιδιά άνω του έτους, μπορούμε να προσθέσουμε και λίγο μέλι στη συνταγή για ένα ακόμα πιο γλυκό αποτέλεσμα!
Γρανίτα καρπούζι-φράουλαBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή μελιού και μόνο με τα φυσικά σάκχαρα των φρούτων, οι υγιεινές αυτές γρανίτες αποτελούν μια ιδανική πηγή δροσιάς και γλυκιάς γεύσης για τις ζεστές καλοκαιρινές μέρες. Πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, μπορούν να αποτελέσουν μια θρεπτική εναλλακτική της κλασικής φρουτόκρεμας. Παράλληλα, είναι ιδανικές για τα βρέφη εκείνα που βγάζουν δοντάκια, καθώς προσφέρουν προσωρινή ανακούφιση και κατευνασμό του πόνου.
Porridge βρώμης με κάστανοBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Δυναμωτικός χυλός βρώμης, ιδανικός ιδιαίτερα σε βρέφη χαμηλού βάρους, καθώς το κάστανο αποτελεί συγκεντρωμένη πηγή υδατανθράκων, άρα και ενέργειας. Μια εύκολη συνταγή για να εισάγετε το κάστανο στη διατροφή των βρεφών, ως σνακ αλλά και για βραδινό τις κρύες μέρες του χειμώνα!

Ingredients

Υλικά
 30 g κόκκινη φακή
 20 g πλιγούρι
 20 g καρότο
 2 κ.γ. χυμό ντομάτας
 2 κ.γ. ελαιόλαδο
 4 κ.σ. νερό

Directions

Εκτέλεση
1

Τοποθετείστε το πλιγούρι σε σουρωτήρι κάτω από τρεχούμενο νερό ώστε να ξεβγαλθεί καλά. Στη συνέχεια τοποθετείστε το σε μια κούπα και προσθέστε 3 κ.σ. καυτό νερό (από βραστήρα) και αφήστε το στην άκρη για 10-15 λεπτά μέχρι να φουσκώσει και να απορροφήσει όλο το νερό.

2

Καθαρίστε και ψιλοκόψτε το καρότο. Ξεβγάλτε καλά σε τρεχούμενο νερό τη φακή.

3

Γεμίστε μια κατσαρόλα με νερό και αφήστε το να βράσει. Προσθέστε τη φακή και βράστε τον για περίπου 10 λεπτά σε μέτρια φωτιά. Στη συνέχεια προσθέστε το καρότο και συνεχίστε το βράσιμο για τουλάχιστον άλλα 10 λεπτά, μέχρι να μαλακώσουν.

4

Στραγγίστε και κρατήστε το νερό τους σε ένα μπολ. Στη μαγειρεμένη φακή και το καρότο προσθέστε το πλιγούρι, τον χυμό ντομάτας, το ελαιόλαδο και περίπου 2 κ.σ. από το νερό που κρατήσατε στα υλικά που έχετε ήδη βράσει.

5

Πολτοποιήστε όλα τα υλικά μέχρι να αποκτήσει το μείγμα την υφή που θέλετε, χρησιμοποιώντας λίγο ακόμα νερό από το βράσιμο που έχετε φυλάξει, εάν χρειαστεί. (το στάδιο αυτό μπορεί να παραληφθεί εάν το βρέφος σας έχει μεταβεί από την πολτοποιημένη υφή στα κομματάκια.

Καλή όρεξη!

Κόκκινη φακή με πλιγούρι