ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣΑλεξάνδρα Γεωργίου
ΜΕΡΙΔΕΣΜερίδες: 1 ΗΛΙΚΙΑ,
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΧΡΟΝΟΣ40 λεπτά
Υλικά
 25 g ρεβίθια (ιδανικά αποφλοιωμένα)
 20 g ρύζι βρασμένο [ιδανικά καστανό (αναποφλοίωτο)]
 20 g καρότο
 2 κ.γ. χυμό λεμόνι
 2 κ.γ. ελαιόλαδο
 2 κ.σ. νερό
Εκτέλεση
1

Βράστε το ρύζι, χωρίς αλάτι, ακολουθώντας τις οδηγίες της συσκευασίας ή χρησιμοποιήστε ήδη βρασμένο ρύζι που σας έχει περισσέψει.

2

Γεμίστε μια κατσαρόλα με νερό, ρίξτε τα ρεβίθια και βράστε τα για τουλάχιστον 40 λεπτά. Καθαρίστε και ψιλοκόψτε το καρότο.

3

Στη συνέχεια προσθέστε το καρότο και συνεχίστε το βράσιμο για τουλάχιστον άλλα 10 λεπτά, μέχρι να μαλακώσουν.

4

Στραγγίστε και κρατήστε το νερό τους σε ένα μπολ. Προσθέστε το ρύζι, τον χυμό λεμονιού, το ελαιόλαδο και περίπου 2 κ.σ. από το νερό που κρατήσατε στα υλικά που έχετε ήδη βράσει.

5

Πολτοποιήστε όλα τα υλικά μέχρι να αποκτήσει το μείγμα την υφή που θέλετε, χρησιμοποιώντας λίγο νερό από το βράσιμο που έχετε φυλάξει, εάν χρειαστεί. (το στάδιο αυτό μπορεί να παραληφθεί εάν το βρέφος σας έχει μεταβεί από την πολτοποιημένη υφή στα κομματάκια.

Καλή απόλαυση!

Θρεπτική Ανάλυση

Μερίδες: 1


Αξία ανά μερίδα
Θερμίδες 188
% Ημερήσια Αξία*
Ολικά Λιπαρά 10g16%
Υδατάνθρακες 18.4g7%
Φυτικές Ίνες 3.8g16%
Πρωτεΐνη 6.2g13%

Φυλλικό οξύ 61%

* Η κάλυψη των ημερήσιων αναγκών του βρέφους ενδέχεται να διαφέρει ανά ηλικία.

Nutri-tip

Τα όσπρια είναι πλούσια πηγή πρωτεΐνης, αλλά επειδή είναι φυτικής προέλευσης, δεν είναι πλήρης, δηλαδή δεν έχει όλα τα αμινοξέα που έχει η πρωτεΐνη ζωικής προέλευσης. Για να εξασφαλίσουμε καλύτερη ποιότητα πρωτεΐνης χωρίς να προσθέσουμε κάποια ζωική πηγή, μπορούμε να συνδυάσουμε τα όσπρια με ρύζι. Τα όσπρια και το ρύζι έχουν διαφορετικά αμινοξέα το καθένα, συνδυαστικά όμως σχηματίζουν μια σχεδόν ολοκληρωμένη πρωτεΐνη! Παράλληλα, η συγκεκριμένη συνταγή καλύπτει τα 2/3 των αναγκών ενός βρέφους σε φυλλικό οξύ, την βιταμίνη που παίζει καθοριστικό ρόλο για την ανάπτυξη του νευρικού συστήματος.

ShareTweetSave

Δείτε τις νέες μας συνταγές...

ΡεβιθοκεφτέδεςBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Οι ρεβιθοκεφτέδες, όπως και όλοι οι κεφτέδες που περιέχουν λαχανικά και όσπρια, αποτελούν μια συμπυκνωμένη πηγή θρεπτικών συστατικών. Μέσα τους μπορούμε να κρύψουμε αλεσμένα όλα εκείνα τα πολύχρωμα λαχανικά με ιδιαίτερη γεύση που συνήθως απορρίπτουν τα παιδιά, αποκτώντας μια παιχνιδιάρικη και πιο οικεία προς εκείνα όψη, η οποία βοηθά στο να γίνουν πιο εύκολα αποδεκτά. Για μεγαλύτερες ηλικίες μπορούν να προστεθούν και άλλα λαχανικά στη συγκεκριμένη συνταγή, όπως πιπεριές και καρότο, αυξάνοντας την περιεκτικότητα των κεφτέδων σε βασικές βιταμίνες όπως η C και η Α.
ΜπανανοπαγωτόBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Η συνταγή αυτή, αν και πάρα πολύ απλή, μπορεί να αποτελέσει τη βάση για πολύ ενδιαφέροντα επιδόρπια που θα ξετρελάνουν μικρούς και μεγάλους. Χωρίς γλυκαντικά και λίπος, μόνο με τη γλυκιά γεύση της ώριμης μπανάνας, δημιουργούμε μια βάση παγωτού και στη συνέχεια αφήνουμε τη φαντασία και τις γευστικές μας προτιμήσεις να μας καθοδηγήσουν ώστε να ετοιμάσουμε νόστιμα και ενδιαφέροντα «παγωτά». Για παιδιά άνω του έτους, μπορούμε να προσθέσουμε και λίγο μέλι στη συνταγή για ένα ακόμα πιο γλυκό αποτέλεσμα!
Γρανίτα καρπούζι-φράουλαBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή μελιού και μόνο με τα φυσικά σάκχαρα των φρούτων, οι υγιεινές αυτές γρανίτες αποτελούν μια ιδανική πηγή δροσιάς και γλυκιάς γεύσης για τις ζεστές καλοκαιρινές μέρες. Πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, μπορούν να αποτελέσουν μια θρεπτική εναλλακτική της κλασικής φρουτόκρεμας. Παράλληλα, είναι ιδανικές για τα βρέφη εκείνα που βγάζουν δοντάκια, καθώς προσφέρουν προσωρινή ανακούφιση και κατευνασμό του πόνου.
Porridge βρώμης με κάστανοBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Δυναμωτικός χυλός βρώμης, ιδανικός ιδιαίτερα σε βρέφη χαμηλού βάρους, καθώς το κάστανο αποτελεί συγκεντρωμένη πηγή υδατανθράκων, άρα και ενέργειας. Μια εύκολη συνταγή για να εισάγετε το κάστανο στη διατροφή των βρεφών, ως σνακ αλλά και για βραδινό τις κρύες μέρες του χειμώνα!

Ingredients

Υλικά
 25 g ρεβίθια (ιδανικά αποφλοιωμένα)
 20 g ρύζι βρασμένο [ιδανικά καστανό (αναποφλοίωτο)]
 20 g καρότο
 2 κ.γ. χυμό λεμόνι
 2 κ.γ. ελαιόλαδο
 2 κ.σ. νερό

Directions

Εκτέλεση
1

Βράστε το ρύζι, χωρίς αλάτι, ακολουθώντας τις οδηγίες της συσκευασίας ή χρησιμοποιήστε ήδη βρασμένο ρύζι που σας έχει περισσέψει.

2

Γεμίστε μια κατσαρόλα με νερό, ρίξτε τα ρεβίθια και βράστε τα για τουλάχιστον 40 λεπτά. Καθαρίστε και ψιλοκόψτε το καρότο.

3

Στη συνέχεια προσθέστε το καρότο και συνεχίστε το βράσιμο για τουλάχιστον άλλα 10 λεπτά, μέχρι να μαλακώσουν.

4

Στραγγίστε και κρατήστε το νερό τους σε ένα μπολ. Προσθέστε το ρύζι, τον χυμό λεμονιού, το ελαιόλαδο και περίπου 2 κ.σ. από το νερό που κρατήσατε στα υλικά που έχετε ήδη βράσει.

5

Πολτοποιήστε όλα τα υλικά μέχρι να αποκτήσει το μείγμα την υφή που θέλετε, χρησιμοποιώντας λίγο νερό από το βράσιμο που έχετε φυλάξει, εάν χρειαστεί. (το στάδιο αυτό μπορεί να παραληφθεί εάν το βρέφος σας έχει μεταβεί από την πολτοποιημένη υφή στα κομματάκια.

Καλή απόλαυση!

Ρεβίθια με ρύζι