ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣΑλεξάνδρα Γεωργίου
ΜΕΡΙΔΕΣΜερίδες: 1 ΗΛΙΚΙΑ, ,
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΧΡΟΝΟΣ30 λεπτά
Υλικά
 100 g πορτοκαλί κολοκύθα (γλυκιά)
 30 g καρότο
 40 g γλυκοπατάτα
 2 κ.σ. γάλα καρύδας (χωρίς ζάχαρη)
 1 κ.σ. ελαιόλαδο
 1 κ.σ. νερό
Εκτέλεση
1

Κόψτε την κολοκύθα, το καρότο και τη γλυκοπατάτα σε κυβάκια 1-2cm.

2

Γεμίστε μια κατσαρόλα με νερό και αφήστε το να βράσει. Προσθέστε τα λαχανικά. Φροντίστε το νερό να καλύπτει τα λαχανικά σας. Βράστε τα λαχανικά σκεπασμένα για περίπου 15-20 λεπτά σε μέτρια φωτιά.

3

Στραγγίστε και κρατήστε το νερό τους σε ένα μπολ.

4

Πολτοποιήστε τα βρασμένα λαχανικά μέχρι να πάρουν υφή πουρέ. Στο στάδιο αυτό προαιρετικά μπορείτε να προσθέσετε και λίγο σκόρδο για νοστιμιά, κυρίως σε βρέφη μεγαλύτερης ηλικίας.

5

Σε μια κατσαρόλα σε χαμηλή μέτρια φωτιά προσθέστε τον πουρέ λαχανικών μαζί με το γάλα καρύδας, το ελαιόλαδο και 1-2 κ.σ. από το νερό που κρατήσατε στα υλικά που έχετε ήδη βράσει.

6

Ανακατέψτε καλά μέχρι να αποκτήσει το μείγμα την υφή που θέλετε, προσθέτοντας λίγο νερό ακόμα εάν χρειαστεί.

Έτοιμο!

Σημ: Η μερίδα αυτής της συνταγής είναι μικρή. Για μωράκια που έχουν συμπληρώσει τον 7ο μήνα ή για φαγανά μωράκια μπορείτε να κάνετε έως και τη διπλή ποσότητα.

Θρεπτική Ανάλυση

Μερίδες: 1


Αξία ανά μερίδα
Θερμίδες 179
% Ημερήσια Αξία*
Ολικά Λιπαρά 13.6g21%
Μονοακόρεστα 9.2g46%
Πολυακόρεστα 1.1g
Υδατάνθρακες 12.9g5%
Φυτικές Ίνες 2.7g11%
Πρωτεΐνη 1.5g3%

Βιταμίνη Α 100%

* Η κάλυψη των ημερήσιων αναγκών του βρέφους ενδέχεται να διαφέρει ανά ηλικία.

Nutri-tip

Το γάλα καρύδας (χωρίς ζάχαρη) είναι μια έξυπνη εναλλακτική του ζωικού γάλακτος που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνταγές για βρέφη ακόμα και 6 μηνών. Είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, το δεύτερο πιο συχνό είδος λιπαρών οξέων στο μητρικό γάλα. Γενικότερα, η επαρκής πρόσληψη λίπους μέχρι την ηλικία των 2 ετών παίζει καθοριστικό ρόλο στην υγιή ανάπτυξη των παιδιών, καθώς το λίπος είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και του νευρικού τους συστήματος που πραγματοποιείται κατά τα 2 πρώτα έτη ζωής.

ShareTweetSave

Δείτε τις νέες μας συνταγές...

ΡεβιθοκεφτέδεςBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Οι ρεβιθοκεφτέδες, όπως και όλοι οι κεφτέδες που περιέχουν λαχανικά και όσπρια, αποτελούν μια συμπυκνωμένη πηγή θρεπτικών συστατικών. Μέσα τους μπορούμε να κρύψουμε αλεσμένα όλα εκείνα τα πολύχρωμα λαχανικά με ιδιαίτερη γεύση που συνήθως απορρίπτουν τα παιδιά, αποκτώντας μια παιχνιδιάρικη και πιο οικεία προς εκείνα όψη, η οποία βοηθά στο να γίνουν πιο εύκολα αποδεκτά. Για μεγαλύτερες ηλικίες μπορούν να προστεθούν και άλλα λαχανικά στη συγκεκριμένη συνταγή, όπως πιπεριές και καρότο, αυξάνοντας την περιεκτικότητα των κεφτέδων σε βασικές βιταμίνες όπως η C και η Α.
ΜπανανοπαγωτόBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Η συνταγή αυτή, αν και πάρα πολύ απλή, μπορεί να αποτελέσει τη βάση για πολύ ενδιαφέροντα επιδόρπια που θα ξετρελάνουν μικρούς και μεγάλους. Χωρίς γλυκαντικά και λίπος, μόνο με τη γλυκιά γεύση της ώριμης μπανάνας, δημιουργούμε μια βάση παγωτού και στη συνέχεια αφήνουμε τη φαντασία και τις γευστικές μας προτιμήσεις να μας καθοδηγήσουν ώστε να ετοιμάσουμε νόστιμα και ενδιαφέροντα «παγωτά». Για παιδιά άνω του έτους, μπορούμε να προσθέσουμε και λίγο μέλι στη συνταγή για ένα ακόμα πιο γλυκό αποτέλεσμα!
Γρανίτα καρπούζι-φράουλαBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή μελιού και μόνο με τα φυσικά σάκχαρα των φρούτων, οι υγιεινές αυτές γρανίτες αποτελούν μια ιδανική πηγή δροσιάς και γλυκιάς γεύσης για τις ζεστές καλοκαιρινές μέρες. Πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, μπορούν να αποτελέσουν μια θρεπτική εναλλακτική της κλασικής φρουτόκρεμας. Παράλληλα, είναι ιδανικές για τα βρέφη εκείνα που βγάζουν δοντάκια, καθώς προσφέρουν προσωρινή ανακούφιση και κατευνασμό του πόνου.
Porridge βρώμης με κάστανοBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Δυναμωτικός χυλός βρώμης, ιδανικός ιδιαίτερα σε βρέφη χαμηλού βάρους, καθώς το κάστανο αποτελεί συγκεντρωμένη πηγή υδατανθράκων, άρα και ενέργειας. Μια εύκολη συνταγή για να εισάγετε το κάστανο στη διατροφή των βρεφών, ως σνακ αλλά και για βραδινό τις κρύες μέρες του χειμώνα!

Ingredients

Υλικά
 100 g πορτοκαλί κολοκύθα (γλυκιά)
 30 g καρότο
 40 g γλυκοπατάτα
 2 κ.σ. γάλα καρύδας (χωρίς ζάχαρη)
 1 κ.σ. ελαιόλαδο
 1 κ.σ. νερό

Directions

Εκτέλεση
1

Κόψτε την κολοκύθα, το καρότο και τη γλυκοπατάτα σε κυβάκια 1-2cm.

2

Γεμίστε μια κατσαρόλα με νερό και αφήστε το να βράσει. Προσθέστε τα λαχανικά. Φροντίστε το νερό να καλύπτει τα λαχανικά σας. Βράστε τα λαχανικά σκεπασμένα για περίπου 15-20 λεπτά σε μέτρια φωτιά.

3

Στραγγίστε και κρατήστε το νερό τους σε ένα μπολ.

4

Πολτοποιήστε τα βρασμένα λαχανικά μέχρι να πάρουν υφή πουρέ. Στο στάδιο αυτό προαιρετικά μπορείτε να προσθέσετε και λίγο σκόρδο για νοστιμιά, κυρίως σε βρέφη μεγαλύτερης ηλικίας.

5

Σε μια κατσαρόλα σε χαμηλή μέτρια φωτιά προσθέστε τον πουρέ λαχανικών μαζί με το γάλα καρύδας, το ελαιόλαδο και 1-2 κ.σ. από το νερό που κρατήσατε στα υλικά που έχετε ήδη βράσει.

6

Ανακατέψτε καλά μέχρι να αποκτήσει το μείγμα την υφή που θέλετε, προσθέτοντας λίγο νερό ακόμα εάν χρειαστεί.

Έτοιμο!

Σημ: Η μερίδα αυτής της συνταγής είναι μικρή. Για μωράκια που έχουν συμπληρώσει τον 7ο μήνα ή για φαγανά μωράκια μπορείτε να κάνετε έως και τη διπλή ποσότητα.

Κολοκυθόσουπα με γλυκοπατάτα και γάλα καρύδας