ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣΑλεξάνδρα Γεωργίου
ΜΕΡΙΔΕΣΜερίδες: 1 ΗΛΙΚΙΑ,
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΧΡΟΝΟΣ30 λεπτά
Υλικά
 80 g σπανάκι
 20 g ρύζι βρασμένο - ιδανικά καστανό (αναποφλοίωτο)
 30 g κιμά κοτόπουλου
 2 κ.σ. χυμό τομάτας
 2 κ.γ. ελαιόλαδο
 3 κ.σ. νερό
Εκτέλεση
1

Βράστε το ρύζι, χωρίς αλάτι, ακολουθώντας τις οδηγίες της συσκευασίας ή χρησιμοποιήστε ήδη βρασμένο ρύζι που σας έχει περισσέψει.

2

Καθαρίστε και ψιλοκόψτε το σπανάκι.

3

Γεμίστε μια κατσαρόλα με νερό και αφήστε το να βράσει. Προσθέστε τον κιμά και βράστε τον για περίπου 5 λεπτά σε μέτρια φωτιά. Στη συνέχεια προσθέστε το σπανάκι και συνεχίστε το βράσιμο για 1 λεπτό, μέχρι να μαραθεί το σπανάκι.

4

Στραγγίστε και κρατήστε το νερό τους σε ένα μπολ. Προσθέστε το ρύζι, τον χυμό ντομάτας, το ελαιόλαδο και περίπου 2 κ.σ. από το νερό που κρατήσατε στα υλικά που έχετε ήδη βράσει.

5

Πολτοποιήστε όλα τα υλικά μέχρι να αποκτήσει το μείγμα την υφή που θέλετε, χρησιμοποιώντας λίγο νερό από το βράσιμο που έχετε φυλάξει, εάν χρειαστεί. (το στάδιο αυτό μπορεί να παραληφθεί εάν το βρέφος σας έχει μεταβεί από την πολτοποιημένη υφή στα κομματάκια.

Καλή απόλαυση!

Θρεπτική Ανάλυση

Μερίδες: 1


Αξία ανά μερίδα
Θερμίδες 155
% Ημερήσια Αξία*
Ολικά Λιπαρά 9.5g15%
Υδατάνθρακες 7.1g3%
Φυτικές Ίνες 3.5g15%
Πρωτεΐνη 10.3g21%

Σίδηρος 18%

* Η κάλυψη των ημερήσιων αναγκών του βρέφους ενδέχεται να διαφέρει ανά ηλικία.

Nutri-tip

Το σπανάκι είναι μια καλή πηγή φυτικού σιδήρου, ο οποίος όμως δεν είναι καλά απορροφήσιμος από τον ανθρώπινο οργανισμό. Η απορρόφηση του φυτικού σιδήρου μεγιστοποιείται όταν συνδυάζεται με κάποια πηγή βιταμίνης C ή/και με κάποια ζωική πηγή σιδήρου. Στη συγκεκριμένη συνταγή, ο χυμός ντομάτας (πηγή βιταμίνης C) και ο κιμάς κοτόπουλου (ζωική πηγή σιδήρου) βοηθούν στην καλύτερη δυνατή απορρόφηση του σιδήρου σε συνδυασμό με το σπανάκι. Συνεπώς, με το συγκεκριμένο γεύμα εξασφαλίζουμε το 1/5 του σιδήρου που χρειάζεται ημερησίως ένα βρέφος 6-12 μηνών, καθώς πετυχαίνουμε την καλύτερη δυνατή απορρόφηση σιδήρου δύο πηγές ταυτόχρονα: το κοτόπουλο και το σπανάκι!

ShareTweetSave

Δείτε τις νέες μας συνταγές...

ΡεβιθοκεφτέδεςBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Οι ρεβιθοκεφτέδες, όπως και όλοι οι κεφτέδες που περιέχουν λαχανικά και όσπρια, αποτελούν μια συμπυκνωμένη πηγή θρεπτικών συστατικών. Μέσα τους μπορούμε να κρύψουμε αλεσμένα όλα εκείνα τα πολύχρωμα λαχανικά με ιδιαίτερη γεύση που συνήθως απορρίπτουν τα παιδιά, αποκτώντας μια παιχνιδιάρικη και πιο οικεία προς εκείνα όψη, η οποία βοηθά στο να γίνουν πιο εύκολα αποδεκτά. Για μεγαλύτερες ηλικίες μπορούν να προστεθούν και άλλα λαχανικά στη συγκεκριμένη συνταγή, όπως πιπεριές και καρότο, αυξάνοντας την περιεκτικότητα των κεφτέδων σε βασικές βιταμίνες όπως η C και η Α.
ΜπανανοπαγωτόBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Η συνταγή αυτή, αν και πάρα πολύ απλή, μπορεί να αποτελέσει τη βάση για πολύ ενδιαφέροντα επιδόρπια που θα ξετρελάνουν μικρούς και μεγάλους. Χωρίς γλυκαντικά και λίπος, μόνο με τη γλυκιά γεύση της ώριμης μπανάνας, δημιουργούμε μια βάση παγωτού και στη συνέχεια αφήνουμε τη φαντασία και τις γευστικές μας προτιμήσεις να μας καθοδηγήσουν ώστε να ετοιμάσουμε νόστιμα και ενδιαφέροντα «παγωτά». Για παιδιά άνω του έτους, μπορούμε να προσθέσουμε και λίγο μέλι στη συνταγή για ένα ακόμα πιο γλυκό αποτέλεσμα!
Γρανίτα καρπούζι-φράουλαBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή μελιού και μόνο με τα φυσικά σάκχαρα των φρούτων, οι υγιεινές αυτές γρανίτες αποτελούν μια ιδανική πηγή δροσιάς και γλυκιάς γεύσης για τις ζεστές καλοκαιρινές μέρες. Πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, μπορούν να αποτελέσουν μια θρεπτική εναλλακτική της κλασικής φρουτόκρεμας. Παράλληλα, είναι ιδανικές για τα βρέφη εκείνα που βγάζουν δοντάκια, καθώς προσφέρουν προσωρινή ανακούφιση και κατευνασμό του πόνου.
Porridge βρώμης με κάστανοBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Δυναμωτικός χυλός βρώμης, ιδανικός ιδιαίτερα σε βρέφη χαμηλού βάρους, καθώς το κάστανο αποτελεί συγκεντρωμένη πηγή υδατανθράκων, άρα και ενέργειας. Μια εύκολη συνταγή για να εισάγετε το κάστανο στη διατροφή των βρεφών, ως σνακ αλλά και για βραδινό τις κρύες μέρες του χειμώνα!

Ingredients

Υλικά
 80 g σπανάκι
 20 g ρύζι βρασμένο - ιδανικά καστανό (αναποφλοίωτο)
 30 g κιμά κοτόπουλου
 2 κ.σ. χυμό τομάτας
 2 κ.γ. ελαιόλαδο
 3 κ.σ. νερό

Directions

Εκτέλεση
1

Βράστε το ρύζι, χωρίς αλάτι, ακολουθώντας τις οδηγίες της συσκευασίας ή χρησιμοποιήστε ήδη βρασμένο ρύζι που σας έχει περισσέψει.

2

Καθαρίστε και ψιλοκόψτε το σπανάκι.

3

Γεμίστε μια κατσαρόλα με νερό και αφήστε το να βράσει. Προσθέστε τον κιμά και βράστε τον για περίπου 5 λεπτά σε μέτρια φωτιά. Στη συνέχεια προσθέστε το σπανάκι και συνεχίστε το βράσιμο για 1 λεπτό, μέχρι να μαραθεί το σπανάκι.

4

Στραγγίστε και κρατήστε το νερό τους σε ένα μπολ. Προσθέστε το ρύζι, τον χυμό ντομάτας, το ελαιόλαδο και περίπου 2 κ.σ. από το νερό που κρατήσατε στα υλικά που έχετε ήδη βράσει.

5

Πολτοποιήστε όλα τα υλικά μέχρι να αποκτήσει το μείγμα την υφή που θέλετε, χρησιμοποιώντας λίγο νερό από το βράσιμο που έχετε φυλάξει, εάν χρειαστεί. (το στάδιο αυτό μπορεί να παραληφθεί εάν το βρέφος σας έχει μεταβεί από την πολτοποιημένη υφή στα κομματάκια.

Καλή απόλαυση!

Σπανακόρυζο με κιμά κοτόπουλου