ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣΑλεξάνδρα Γεωργίου
ΜΕΡΙΔΕΣΜερίδες: 1 ΗΛΙΚΙΑ,
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΧΡΟΝΟΣ30 λεπτά
Υλικά
 ½ μήλο
 1 βολβός πατζαριού
  μπανάνας (μεσαίου μεγέθους)
 1 κ.γλ. σπόροι chia*
Εκτέλεση
1

Αφαιρέστε τη φλούδα από το βολβό του παντζαριού και κόψτε το σε κυβάκια 1-2cm.

2

Ρίξτε 2 κούπες νερό σε ένα κατσαρολάκι και βάλτε το στη φωτιά μέχρι να κοχλάσει. Ρίξτε το πατζάρι και αφήστε το να βράσει για περίπου 15 λεπτά.

3

Όσο βράζει το πατζάρι ξεφλουδίστε το μήλο και ρίξτε το κι αυτό στο κατσαρολάκι με το πατζάρι στα τελευταία 5 λεπτά βράσης.**

4

Κατεβάστε το κατσαρολάκι από τη φωτιά και στραγγίξτε το πατζάρι και το μήλο.

5

Ξεφλουδίστε τη μπανάνα και ρίξτε τη μαζί με όλα τα υπόλοιπα υλικά (παντζάρι, μήλο και σπόρους chia) στο blender και πολτοποιήστε τα.

6

Σερβίρουμε σε μπολάκι ή πιατάκι και αφήνουμε για 5 λεπτά το φαγάκι να έρθει σε θερμοκρασία δωματίου.

Καλή του όρεξη!

* Εάν οι σπόροι chia δεν συμπεριληφθούν στη συνταγή, το γεύμα μπορεί να καταναλωθεί και από βρέφη 6+ μηνών, καθώς οι σπόροι προσφέρουν μια υφή ζελέ στο μίγμα που ίσως είναι δύσκολο να καταναλωθεί από τα βρέφη στα πρώτα βήματα της εισαγωγής στερεών τροφών.

**Εάν το βρέφος είναι μεγαλύτερης ηλικίας, μπορείτε να μην βράσετε το μήλο και να το προσθέσετε ως έχει στη διαδικασία της πολτοποίησης για μια πιο τραγανή υφή και διατήρηση περισσότερων θρεπτικών συστατικών!

Θρεπτική Ανάλυση

Μερίδες: 1


Αξία ανά μερίδα
Θερμίδες 104
% Ημερήσια Αξία*
Ολικά Λιπαρά 1.5g3%
Μονοακόρεστα 0.1g1%
Πολυακόρεστα 1.1g
Υδατάνθρακες 20g7%
Φυτικές Ίνες 2.7g11%
Πρωτεΐνη 2.5g5%

Μαγγάνιο 100%

* Η κάλυψη των ημερήσιων αναγκών του βρέφους ενδέχεται να διαφέρει ανά ηλικία.

Nutri-tip

Οι σπόροι chia είναι ένα εξαιρετικά θρεπτικό τρόφιμο, το οποίο δεν περιέχει γλουτένη, οπότε μπορεί να εισαχθεί από τον πρώτο κιόλας μήνα εισαγωγής στερεών τροφών στα βρέφη! Προστίθεται συχνά σε χυλούς και μίγματα ως υλικό πύκνωσης, καθώς έχει την ιδιότητα να απορροφά τα υγρά, προσφέροντας υφή ζελέ. Περιέχει υψηλή φυτική πρωτεΐνη και είναι μεταξύ των πλουσιότερων φυτικών τροφίμων σε ω-3 λιπαρά οξέα, ένα θρεπτικό συστατικό που είναι καίριας σημασίας για την ανάπτυξη του εγκεφάλου των βρεφών. Παράλληλα, η συγκεκριμένη συνταγή είναι εξαιρετικά πλούσια και σε μαγγάνιο, καλύπτοντας το 100% των ημερήσιων αναγκών των βρεφών. Το συγκεκριμένο ιχνοστοιχείο συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία της ανάπτυξης, εξασφαλίζοντας την υγεία των οστών και την ανάπτυξη του συνδετικού ιστού στον οργανισμό.

ShareTweetSave

Δείτε τις νέες μας συνταγές...

ΡεβιθοκεφτέδεςBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Οι ρεβιθοκεφτέδες, όπως και όλοι οι κεφτέδες που περιέχουν λαχανικά και όσπρια, αποτελούν μια συμπυκνωμένη πηγή θρεπτικών συστατικών. Μέσα τους μπορούμε να κρύψουμε αλεσμένα όλα εκείνα τα πολύχρωμα λαχανικά με ιδιαίτερη γεύση που συνήθως απορρίπτουν τα παιδιά, αποκτώντας μια παιχνιδιάρικη και πιο οικεία προς εκείνα όψη, η οποία βοηθά στο να γίνουν πιο εύκολα αποδεκτά. Για μεγαλύτερες ηλικίες μπορούν να προστεθούν και άλλα λαχανικά στη συγκεκριμένη συνταγή, όπως πιπεριές και καρότο, αυξάνοντας την περιεκτικότητα των κεφτέδων σε βασικές βιταμίνες όπως η C και η Α.
ΜπανανοπαγωτόBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Η συνταγή αυτή, αν και πάρα πολύ απλή, μπορεί να αποτελέσει τη βάση για πολύ ενδιαφέροντα επιδόρπια που θα ξετρελάνουν μικρούς και μεγάλους. Χωρίς γλυκαντικά και λίπος, μόνο με τη γλυκιά γεύση της ώριμης μπανάνας, δημιουργούμε μια βάση παγωτού και στη συνέχεια αφήνουμε τη φαντασία και τις γευστικές μας προτιμήσεις να μας καθοδηγήσουν ώστε να ετοιμάσουμε νόστιμα και ενδιαφέροντα «παγωτά». Για παιδιά άνω του έτους, μπορούμε να προσθέσουμε και λίγο μέλι στη συνταγή για ένα ακόμα πιο γλυκό αποτέλεσμα!
Γρανίτα καρπούζι-φράουλαBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή μελιού και μόνο με τα φυσικά σάκχαρα των φρούτων, οι υγιεινές αυτές γρανίτες αποτελούν μια ιδανική πηγή δροσιάς και γλυκιάς γεύσης για τις ζεστές καλοκαιρινές μέρες. Πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, μπορούν να αποτελέσουν μια θρεπτική εναλλακτική της κλασικής φρουτόκρεμας. Παράλληλα, είναι ιδανικές για τα βρέφη εκείνα που βγάζουν δοντάκια, καθώς προσφέρουν προσωρινή ανακούφιση και κατευνασμό του πόνου.
Porridge βρώμης με κάστανοBy Αλεξάνδρα Γεωργίου

Nutri-tip

Δυναμωτικός χυλός βρώμης, ιδανικός ιδιαίτερα σε βρέφη χαμηλού βάρους, καθώς το κάστανο αποτελεί συγκεντρωμένη πηγή υδατανθράκων, άρα και ενέργειας. Μια εύκολη συνταγή για να εισάγετε το κάστανο στη διατροφή των βρεφών, ως σνακ αλλά και για βραδινό τις κρύες μέρες του χειμώνα!

Ingredients

Υλικά
 ½ μήλο
 1 βολβός πατζαριού
  μπανάνας (μεσαίου μεγέθους)
 1 κ.γλ. σπόροι chia*

Directions

Εκτέλεση
1

Αφαιρέστε τη φλούδα από το βολβό του παντζαριού και κόψτε το σε κυβάκια 1-2cm.

2

Ρίξτε 2 κούπες νερό σε ένα κατσαρολάκι και βάλτε το στη φωτιά μέχρι να κοχλάσει. Ρίξτε το πατζάρι και αφήστε το να βράσει για περίπου 15 λεπτά.

3

Όσο βράζει το πατζάρι ξεφλουδίστε το μήλο και ρίξτε το κι αυτό στο κατσαρολάκι με το πατζάρι στα τελευταία 5 λεπτά βράσης.**

4

Κατεβάστε το κατσαρολάκι από τη φωτιά και στραγγίξτε το πατζάρι και το μήλο.

5

Ξεφλουδίστε τη μπανάνα και ρίξτε τη μαζί με όλα τα υπόλοιπα υλικά (παντζάρι, μήλο και σπόρους chia) στο blender και πολτοποιήστε τα.

6

Σερβίρουμε σε μπολάκι ή πιατάκι και αφήνουμε για 5 λεπτά το φαγάκι να έρθει σε θερμοκρασία δωματίου.

Καλή του όρεξη!

* Εάν οι σπόροι chia δεν συμπεριληφθούν στη συνταγή, το γεύμα μπορεί να καταναλωθεί και από βρέφη 6+ μηνών, καθώς οι σπόροι προσφέρουν μια υφή ζελέ στο μίγμα που ίσως είναι δύσκολο να καταναλωθεί από τα βρέφη στα πρώτα βήματα της εισαγωγής στερεών τροφών.

**Εάν το βρέφος είναι μεγαλύτερης ηλικίας, μπορείτε να μην βράσετε το μήλο και να το προσθέσετε ως έχει στη διαδικασία της πολτοποίησης για μια πιο τραγανή υφή και διατήρηση περισσότερων θρεπτικών συστατικών!

Smoothie με μήλο, παντζάρι και σπόρους chia